اخبار

ورزشی- علمی ؛ ورزش های ساده در محل کار

ورزشی- علمی ؛ ورزش های ساده در محل کار
با بلند کردن و تاب دادن پا، می‌توانید ماهیچه‌هایتان را تقویت کنید و در ضمن از وزن بدن‌تان هم برای تقویت پایی که روی آن ایستاده‌اید، استفاده می‌کنید. در این حالت بهتر است دستگاه کپی را نگه دارید تا تعادل‌تان را حفظ کنید. تازه اگر متوجه شدید کسی نزدیک می‌شود، می‌توانید سریع بایستید و وانمود کنید که مثل بقیه در حال اتلاف وقت هستید
 فکر کنید عاشق شغل‌تان هستید. یکی از همین شغل‌هایی که ساعت ۸ و ۹ صبح باید پشت میزتان باشید و تا ساعت ۴ و ۵ بعدازظهر هم همان‌جا بنشینید. شاید برای‌تان جالب، چالش‌برانگیز و ارزشمند هم باشد، اما واقعیت این است که پشت میزنشینی می‌تواند برای سلامتی بسیار مضر باشد، بنابراین انجام ورزش در محل کار ضروری به‌نظر می‌رسد. همراه ما باشید، در ادامه آموزش های "ورزش – کار" از شما می خواهیم جهت جلوگیری از کم تحرکی و امراض مختلفی که ممکنه به سراغ شما بیاد به یادداشت زیر توجه کنید:   

فضا‌های اداری طوری طراحی می‌شوند که کارمندان کم‌ترین رفت‌وآمد را داشته باشند. ساختار چنین فضاهایی، افزایش وزن را آسان کرده است. درنتیجه یک‌دفعه به خودتان می‌آیید و می‌بینید ده بیست کیلو به وزن‌تان اضافه شده است. نشستن پشت میز، علاوه بر افزایش وزن، آسیب‌هایی هم به پشت، مچ دست‌ها، چشم‌ها و گردن وارد می‌کند و به‌طور کلی ممکن است به از دست دادن تونوس ماهیچه‌ای منجر شود.

استرس در محیط کار یکی دیگر از آسیب‌هایی است که کارهای اداری به همراه دارند. تحقیقی که در دانشگاه ییل (Yale University) آمریکا انجام شد، حاکی از آن است که ۲۹ درصد کارمندان استرس شغلی شدیدی را تجربه می‌کنند. این مسئله می‌تواند به افسردگی، بیماری‌های قلبی و عروقی، کمبود انرژی و سایر مشکلات مرتبط با سلامتی منجر شود.

مسلما همه‌ی ما می‌دانیم که برای مقابله با اثرات نامطلوب این‌طور شغل‌ها باید ورزش کنیم، اما مگر وقت پیدا می‌شود؟ اینجاست که ورزش‌های ویژه‌ی محیط کار، کمک می‌کنند تا بیشترین استفاده را از زمان محدودتان داشته باشید. با کمی خلاقیت، می‌توانید از دقایق اندکی که در طول روز به‌دست می‌آورید، نهایت بهره را ببرید و در همان حالی که کار می‌کنید، ورزش در محل کار را هم تجربه کنید.

* اکنون راه حل عملی و علمی و ساده را خدمت شما ارائه می کنیم:

تصور کنید باید صدها برگ کپی بگیرید و این یعنی اینکه دقایق زیادی را باید پای دستگاه کپی تلف کنید. اما می‌توانید به جای گذران بی‌فایده‌ی وقت، با انجام چند حرکت تونوس ماهیچه‌ای و قدرتی پا، از این دقایق گرانبها کمال استفاده را ببرید.

با بلند کردن و تاب دادن پا، می‌توانید ماهیچه‌هایتان را تقویت کنید و در ضمن از وزن بدن‌تان هم برای تقویت پایی که روی آن ایستاده‌اید، استفاده می‌کنید. در این حالت بهتر است دستگاه کپی را نگه دارید تا تعادل‌تان را حفظ کنید. تازه اگر متوجه شدید کسی نزدیک می‌شود، می‌توانید سریع بایستید و وانمود کنید که مثل بقیه در حال اتلاف وقت هستید!

  • پای راست‌تان را از پشت یا پهلو بلند کنید و صاف نگه دارید؛
  • آن را به آرامی پایین بیاورید؛
  • جهت را عوض کنید؛
  • در همان وضعیت، زانو را خم کنید؛
  • به‌مدت سی ثانیه پا را به جلو و عقب تاب بدهید؛
  • این کارها را با پای چپ هم تکرار کنید.

ضربه زدن به ماهیچه‌های سُرینی و بالا آوردن ساق پا، عضلات ران و ساق پا را به کشش در می‌آورد.

  • صاف و راست روی یک پایتان بایستید؛
  • تلاش کنید با پاشنه‌ی پای دیگر به لگن ضربه بزنید؛
  • این کار را با هر پا ده بار تکرار کنید؛
  • سپس پاشنه‌ها را از زمین بلند کنید؛
  • آهسته آنها را روی زمین بگذارید؛
  • این کار را ده بار تکرار کنید.

·         روابط عمومی اداره کل امور ورزشی

۸ اسفند ۱۳۹۶ ۱۲:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید