اخبار

از پارکینگ تا انباری کارخانجات

ورزش و تندرستی کارگران؛ عشق و علاقه که باشد امکانات هم جور می شود

ورزش و تندرستی کارگران؛ عشق و علاقه که باشد امکانات هم جور می شود
کارخانجات زیادی در دوران اوج شکوفایی کار و تولید در جاده قدیم و جاده مخصوص بودند و هستند که فضای کوچکی مثل یک انباری را تبدیل به یک سالن فضای ورزشی کردند و کم کم تبدیل به یک سالن و بعضا تبدیل به یک مجموعه ورزشی شد.

 

کارخانجات زیادی در دوران اوج شکوفایی کار و تولید در جاده قدیم و جاده مخصوص بودند و هستند که فضای کوچکی مثل یک انباری را تبدیل به یک سالن فضای ورزشی کردند و کم کم تبدیل به یک سالن و بعضا تبدیل به یک مجموعه ورزشی شد.

هنوزهم در بسیاری ا کارخانجات و تولیدی های کوچک می بینیم که سالنی که انبار متروکه بوده را خود کارگران خالی کرده اند و آنجا را تبدیل به یک فضای بازی و ورزش نموده اند.

اگر یک کارفرمای عاشق ورزش هم باشد که خیلی زود چنین فضایی را تجهیز به وسایلی مثل میز پینگ پنگ و فوتبالدستی و می کند و کارگران با عشق تمام ورزش می کنند.

برای سلامتی بدن و افزایش طول عمر روش های بسیار ساده تری هم  وجود دارد که یکی از آنها نوشیدن حداقل پنج لیوان آب در طول روز می باشد. کمبود آب بدن مضرات زیادی دارد. راه دوم دقایقی ورزش است. ورزشی که تمام بدن را به تحرک وادارد. چند دقیقه ورزش مثل طناب زدن. مثل دویدن ثابت روی تردمیل یا متحرک در پارک و خیابان و حتی پارکینگ منزل. امیدواریم روزی به آن فرهنگ دست یابیم که ساکنان هر مجتمع هر روز صبح سر یک ساعتی بروند در پارکینگ و با هم ورزش کنند.

صبح آقایان و بعد از آن هم خانواده ها شامل مادران و کودکان و فرزندان بزرگ.

اگر این فرهنگ جابیفتد و بجای به رخ کشیدن خودروها در پارکینگ بروند و کمی به سلامتی خود فکر کنند. به نشاط و شادابی خود فکر کنند ، یاس و ناامیدی از جامعه رخت بر می بندد.

ما کجا دنبال ورزشگاه می گردیم؟!

چرا در سه ماه تابستان برای پیداکردن ورزشگاه یا مدرسه فوتبال برای فرزندان خود با هزار و یک مشکل و دردسر مالی وقت و زمان و پول خود را صرف می کنیم و دست آخر هم بچه ها هیچ چیزی در این سه ماه نمی آموزند!

بجای اینکه نگران دیر آمدن فرزندان خود از مدرسه فوتبال یا ورزشگاه باشیم بیاییم با تعامل و کمی هم گذشت و مهربانی به همراه همسایه های مجتمع پارکینگ را تبدیل به ورزشگاهی خانوادگی کنیم.

 برای سلامتی خود و داشتن زندگی سالم و پر انرژی راه کارهای بسیار ساده تر و قابل انجامی وجود دارد که با رعایت آنها می توانید از سستی بدن جلوگیری کرده و سلامتی را به بدن خود هدیه دهید.

این چند توصیه می تواند به شما کمک کند:

 1- مصرف مناسب آب در روز 

شصت درصد وزن بدن از آب تشکیل شده است که هر روز مقداری از آن از طریق عرق کردن، ادرار و نفس کشیدن از دست می رود. اگر چه مصرف روزی 8 لیوان آب توصیه شده است اما در واقع مقدار آب مورد نیاز بدن به عوامل مختلف از جمله جنسیت، سن، فعالیت بدنی، آب و هوا، ابتلا به بیماری و … ارتباط دارد و یک فرد سالم و فعال با یک رژیم غذایی سالم می تواند آب مورد نیاز بدن را تامین کند.

نوشیدن زیاد آب کمک می کند دوباره انرژی تان را به دست بیاورید و به کار و فعالیت ادامه دهید. آب نخوردن زیاد باعث آکنه و سردرد و... می شود.

2- حرکات ورزشی و نقش مثبت انها

فعالیت های بدنی و ورزشی می تواند به ما کمک کند تا جسم را نسبت به سن سلامت و شاداب نگه داریم و توانایی های ما در برابر سنمان بیشتر شود و به نوعی از افرادی که ورزش نمی کنند بیشتر عمر کنیم و سلامتی بیشتری داشته باشیم.

هر روز چند حرکت کششی انجام دهید. اگر روزانه 10 دقیقه و هفته ای 3 تا 5 بار نرم بدوید، ماهیچه هایتان قوی می ماند و سلامتی همراه شما خواهد بود. یادتان باشد آهسته و پیوسته ورزش کنید. یک ساعت دویدن و بعد، یک ساعت استراحت کردن ممکن است باعث گرفتگی عضلات شود.

توصیه کلی این است که در طول هفته 150 دقیقه ورزش کنید.

3- با خودت یک مبارزه راه بینداز

اگر می توانید 10 تا شنا بروید، تلاش کنید به 12 تابرسانید. مبارزه های کوچک مثل این، بدن را آماده نگه می دارد. و آمادگی بدن سلامتی را به همراه دارد.

تحقیقات نشان داده، افرادی که «گام شمار» (وسیله ای برای شمردن تعداد قدم ها در روز ) می پوشند، نسبت به بقیه بیش تر تحرک دارند.

*اداره کل امور ورزشی کارگران

۳ مهر ۱۳۹۷ ۱۵:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید