اخبار

کار و ورزش / کافی است عادت کنید بعد عادی می شود

کار و ورزش / کافی است عادت کنید بعد عادی می شود
در حالی که تجربه و علم ثابت کرده که اکنون بیش از هر زمان دیگری انسان نیاز به تحرک بدنی دارد. انسان عصر اینترنت که حتی برای تایید نامه های اداری هم از سر جای خود تکان نمی خورد و از طریق سیستم های رایانه ایی براحتی کارش را با فشردن یک کلید انجام می دهد و یا برای رفتن به دو طبقه بالا و یا پایین اداره از آسانسور استفاده می کند طبیعی است که برای بازدهی بیشتر و برای سلامت جسم و روح خود نیاز به ورزش حتی در محل کار دارد.

اگر تا دو سه دهه پیش از انجام فعالیت های ورزشی در محیط کار صحبت می کردیم شاید عجیب به نظر می رسید و هنوزهم در اذهان برخی، ورزش و ورزش کردن مترادف با یک فضای بزرگ با تجهیزات مجهز و امکانات و البسه مخصوص ورزشی نقش می بندد .

در حالی که تجربه و علم ثابت کرده که اکنون بیش از هر زمان دیگری انسان نیاز به تحرک بدنی دارد. انسان عصر اینترنت که حتی برای تایید نامه های اداری هم از سر جای خود تکان نمی خورد و از طریق سیستم های رایانه ایی براحتی کارش را با فشردن یک کلید انجام می دهد و یا برای رفتن به دو طبقه بالا و یا پایین اداره از آسانسور استفاده می کند طبیعی است که برای بازدهی بیشتر و برای سلامت جسم و روح خود نیاز به ورزش حتی در محل کار دارد. چنین است وضعیت بانوان خانه دار که برای خرید مایحتاج روزانه نیازی به بیرون رفتن از منزل ندارند چون با یک پیامک یا تماس تلفنی هر آنچه مورد نیاز است را تهیه می کند حتی برای خرید نان! 

به این موارد توجه کنید: ماشین لباسشویی- ماشین ظرفشویی -جاروبرقی هوشمند - سبزی خرد کن - پلوپز- و بسیاری از موارد دیگر که مادران ما اغلب اینها را با دست و با فرصت و حوصله زیاد انجام می دادند و همیشه همه چیز خانه مرتب بود و خوشمزه ترین غذاها را هم مادران تهیه می کردند چون ماشین دخالتی نداشت و با ذوق و سلیقه خودشان درست می کردند.

بانوان روستایی که جای خود داشتند.

در روستاها بانوان علاوه بر کار خانه داری در امور کشاورزی و دامداری پابه پای مرد خانه حرکت می کردند(هنوز هم در بین عشایر و برخی از روستاهایی که تکنولوژی خیلی وارد زندگی ایشان نشده این روال هست)  برای همین تن و بدن و روحی سالم داشتند و با دست هنرمند این بانوان بود که قالی های زیبا -گلیم های بسیار هنرمندانه- پارچه های دستبافت - کوزه گری و سفالگری و خیلی هنرهای دیگر تهیه و تولید می شد و بازهم رگه هایی از آن در جای جای ایران دیده می شود.

کار و ورزش مجموعه گزارش هایی است که تقدیم شما خوبان می کنیم و دوست داریم شما هم اگر تجربیاتی و مقالات و عکس هایی در این ارتباط دارید برایمان ارسال کنید تا منعکس کنیم.

اکنون به این مقاله زیبا توجه کنید و آن را به صورت عملی تجربه کنید به هر اندازه و میزانی که می توانید:

آیا شما هم این روزها مانند خیلی‌های دیگر کار پشت میزی دارید یا مجبورید برای ساعات طولانی در روز پشت کامپیوتر بنشینید؟ اگر که فعالیت کاری شما باعث شده تا در طول روز بی تحرک باشید، و از سوی دیگر بعد از ساعت کاری هم مجبور باشید به سراغ شغل دوم بروید یا اینکه از سر خستگی حوصله ورزش کردن را نداشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که در بین کار ورزش کنید! اما چطور؟

با lh همراه باشید تا در این مطلب شما را با ۴ روش برای ورزش در بین کار آشنا کنیم.

۱. ورزش و استراحت را با هم ترکیب کنید

یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن رو به رو شوید این است که شما روز خوبی در کار خود سپری نکرده باشید، و متعاقبا پس از اتمام کارتان هم حال و حوصله ورزش کردن را نداشته باشید. این اتفاق بین افرادی که زیاد کار می‌کنند متداول است. گاهی اوقات شما به جای ورزش به استراحت نیاز دارید.

اما نکته جالب توجه اینجاست که شما می‌توانید از استراحت به عنوان یک انگیزه برای ورزش کردن استفاده کنید و در واقع ورزش و استراحت را با یکدیگر ترکیب کنید!

مثلا می‌توانید در روزهایی که دویدن یا کار کردن با وزنه‌ها برایتان غیرممکن به نظر می‌رسد، از ورزش‌های آرامش بخشی مثل یوگا بهره ببرید. با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید چند تمرین یوگا بیاموزید و آنها را حتی در خانه هم انجام دهید تا هم ورزش کرده باشید و هم کمی اعصابتان آرام شده باشد.

۲. سر پا بایستید یا از توپ تعادل استفاده کنید

حرکات ورزشی زیادی وجود دارند که شما می‌توانید در دفتر کار خود آنها را انجام دهید ولی اگر می‌خواهید در حالی که همچنان روی کارتان متمرکز هستید کمی هم کالری بسوزانید، می‌توانید از صندلی خود بلند شوید و بایستید و به کارتان ادامه دهید.

ممکن است در ابتدا کمی عجیب و غریب به نظر برسد ولی تحقیقات نشان داده است که عاملی به نام «فیزیولوژی عدم تحرک» بدن شما را مجبور می‌کند که به نشستن‌های طولانی مدت عکس‌العمل منفی نشان دهد. حتی اگر ورزش هم می‌کنید نباید به صورت طولانی مدت بنشینید.

اگر در حال انجام کاری هستید که به نشستن نیاز دارد می‌توانید از توپ‌های تعادل استفاده کنید. توپ های تعادل به شما کمک می‌کنند که در همان حالت نشسته عضلات شکم و پشت خود را تقویت کنید و همچنین بدون اینکه تمرکز خود را روی کارتان از دست بدهید، کمی هم تحرک داشته باشید.

۳. برای کار و استراحت خود برنامه ریزی کنید

کمی راه رفتن می‌تواند آثار مثبت فوق‌العاده‌ای روی جریان خون شما داشته باشد و قدرت تمرکز شما را به حد قابل توجهی افزایش دهد. پس کارهای خود را زمانبندی کنید و زمان‌هایی هم برای استراحت تعیین کنید. حتی اگر این استراحت در حد رفتن به دستشویی یا پر کردن ظرف آب یا فنجان چای و قهوه باشد، علاوه بر اینکه کارهای خود را به صورت منظم‌تر و سر وقت انجام می‌دهید، در زمان استراحت هم کمی به خود و سلامت خود اهمیت می‌دهید.

شاید فکر کنید برای اینکه تغییری در شرایط بدنی خود ایجاد کنید حتما باید روزانه ساعت‌ها ورزش کنید، ولی با حرکات ورزشی ساده و کوتاه هم می‌توان تغییرات بزرگی در بدن ایجاد کرد. تغییراتی مثل استفاده از پله به جای آسانسور، پارک کردن خودرو کمی دورتر از محل کار و پیاده روی تا محل کار.

۴. حداقل تا ۶۶ روز به روال جدید خود ادامه دهید

بهبود مهارت‌های فردی شما با تغییر عادات شما اتفاق می‌افتد. تحقیقات نشان داده که حداقل ۶۶ روز طول می‌کشد که یک کار جدید به یک عادت تبدیل شود. بنابراین زود ناامید نشوید. ممکن است در ابتدا مجبور شوید کمی با خود کلنجار بروید ولی کم کم به ورزش کردن در کنار کار کردن عادت می‌کنید.

نظر شما چیست؟ آیا شما هم در محیط کار خود با مشکل عدم تحرک روبرو هستید؟ آیا فرصت و انرژی کافی برای ورزش در طول روز برای شما هم مهیا نمی‌شود؟ چه فکری برایش کرده‌اید؟ لطفا نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۲۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید