اخبار

ورزش ؛ ورزشگاه نیست !

ورزش ؛ ورزشگاه نیست !
همه از بی حوصلگی در محل کار گلایه داریم. از گرفتگی عضلات و خستگی روحی و روانی از اینکه برای پایان ساعت کار اداره لحظه شماری می کنیم و دقایق به سختی می گذرد ، دلیلش بی تحرکی است. گاه شده که از اول صبح تا هنگام اذان ظهر دقیقا 4 ساعت از پشت میز تکان نمی خوریم.

همه از بی حوصلگی در محل کار گلایه داریم. از گرفتگی عضلات و خستگی روحی و روانی از اینکه برای پایان ساعت کار اداره لحظه شماری می کنیم و دقایق به سختی می گذرد ، دلیلش بی تحرکی است. گاه شده که از اول صبح تا هنگام اذان ظهر دقیقا 4 ساعت از پشت میز تکان نمی خوریم.

غرق در فضای مجازی ، امور اداری ، کارهای روزمره و خیلی مواردی می شویم که از سلامتی خود غافلیم.

اسم ورزش که می آید یک سالن ورزشی را در ذهن تداعی نکنیم با وسایل پیشرفته و لباس های مجهز.

ورزش یعنی کمی تحرک تا تعریق بدن و باز شدن عضلات.

ورزش یعنی تحرک پشت میز ، پیاده رفتن از اطاق به طبقات بالا و پایین و چند حرکت کششی روزانه در محل کار.

به عنوان یک همکار و فردی که این مطالبی که می گوید اول خودش انجام می دهد و همکاران اداره می توانند قضاوت کنند این موارد زیر را پیشنهاد می کنم:

·      فیض آبادی/ اداره کل امور ورزشی

از رفت و آمدتان شروع کنید

پیاده و یا با دوچرخه به محل کارتان بروید. اگر با اتوبوس و یا مترو به محل کارتان می روید، چند ایستگاه زودتر پیاده شوید و بقیه ی مسیر را پیاده بروید. اگر تا محل کارتان رانندگی می کنید، در گوشه ی دوری از پارکینگ و یا حتی در پارکینگ ساختما کناری، اتومبیل خود را پار کنید. در خود ساختمان، به جای آسانسور از پله استفاده کنید.

بایستید و کار کنید

ایستادن، نسبت به نشستن، کالری بیشتری را می سوزاند. به دنبال راه هایی برای بلند شدن از روی صندلی بگردید. مثلا زمان صحبت با تلفن، بایستید. تا جای ممکن از چت کردن و ایمیل زدن استفاده نکنید و به جای آن تا میز کار همکارتان راه بروید و به صورت حضوری با او صحبت کنید.

 با انجام حرکات ورزشی استراحت کنید

به جای آنکه، روی صندلی لم بدهید و قهوه و یا اچایی بخورید؛ سعی کنید که از محل پارکینگ تا دفتر کار یا اداره تند پیاده روی کنید و یا چند حرکت کششی ملایم انجام دهید. همانطور که روی صندلی نشسته اید پاها را زیر میز صاف کنید زانوها را حالت انقباض و انبساط بدهید سپس دستها را صاف کنید و با سمت بالا آرام و آهسته کش بدهید تا مهره های کمر و عظلات گردن شما از حالت کرختی در آید. روزی حداقل 5 مرتبه اینکار را انجام دهید بعد خود بخود عادت می کنید و اگر انجام ندهید انگار فکر می کنید چیزی کم دارید.

 

 ملاقات هایتان را هنگام پیاده روی انجام دهید

هر زمان که امکانش بود، قرارهای ملاقات با دیگران را، همزمان با پیاده روی انجام دهید. پیاده رویتان را در داخل ساختمان و یا حتی اگر هوا خوب بود، در بیرون ساختمان دنبال کنید.

سرعتتان را افزایش دهید

اگر کار شما با راه رفتن همراه است، سریع تر راه بروید. هر چقدر که بیشتر و سریع تر راه بروید، فواید و نتایج آن بیشتر و بهتر خواهد بود.ازله ها بالا و پایین بروید. از آسانسور کمتر استفاده کنید و حداقل هر نیم ساعت یکبار یا از روی صندلی بلند شوید و چند قدم بزنید و یا همانطور نشسته حرکات کششی انجام دهید.

....همراه شما بازهم هستیم در روزهای آینده

۲۳ دی ۱۳۹۸ ۱۰:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید