اخبار

"ورزش و کار " بی حوصلگی و دردهای مزمن عوارض کم تحرکی است

"ورزش و کار "    بی حوصلگی و دردهای مزمن عوارض کم تحرکی است
گاه پشت دستگاه که ایستاده اید و روی یکپا مدام یک پدال را می فشارید فراموش می کنید که اون یکی پای شما هم باید حرکت کند.

چند ساعت در روز کار می کنید؟

نشته اید یا ایستاده ؟ کار فکری و دفتری دارید یا کار بدنی و جسمانی ؟

شب وقت خواب پا درد یا کمر درد و یا گردن درد دارید؟

بی حوصله می شوید؟

یک طرف یدن بی حس و کم حس می شود؟

کارگر هستید و یا کارمند؟

اصلا چه فرقی می کند. وقتی که تحرک ندارید هرجا که باشید . گاه حتی برای چایی و آب خوردن هم از پشت میز تکان نمی خورید.

گاه یک طبقه ساختمان را هم با آسانسور می روید. گاه برای تهیه نان و مواد مصرفی منزل با موتور یا ماشین تا سرکوچه می روید.

در حالیکه هر کدام از اینها را غنیمت باید شمرد تا حداقل بدن در حالت کرختی و بی حس و حالی و خواب عضلانی نباشد.

گاه پشت دستگاه که ایستاده اید و روی یکپا مدام یک پدال را می فشارید فراموش می کنید که اون یکی پای شما هم باید حرکت کند.

و پس از چند سال انواع عکس ها را زیر بغل  گرفته اید و دنبال درمان دردهای عضلانی و افسردگی های مزمن هستید.

از خود سوال می کنیم چرا پدران و مادران ما در گذشته که امکانات نبود خبری از پادرد و کمر درد و افسردگی نداشتند..

چرا آننها آنقدر شاد بودند. چرا پر حوصله بودند.

جوابش ساده است.

آنهات تحرک داشتند. تحرکی که پدر کشاورز من داشت به اندازه تمزینات سنیگن یک قهرمان وزنه بردار المپیک بود.

مادر من  و همه مادران نسل گذشته یک لحظه بیکا نبودند  و کاری که انجام میداد برایش سرگرمی و در حد امور روز مره بود. یکی از آنها را نسل الان محال است بتوانند انجام دهد.

واما نباید دست روی دست گذاشت.

برای اینکه به جامعه هدف کارگران عزیز و همکاران خودمان در ادارات کار و سازمانهای تابعه کمکی در این مسیر داشته باشیم مطالب زیر را تقدیم می کنیم و امیدواریم مورد توجه واقع شود.

چکیده کلام: با روزی 15 دقیقه ورزش و نرمش سلامتی خود را تضمین کنید.

سیدرضا فیض آبادی

(روابط عمومی ورزش کارگری)

کارمندان روزانه حدودا یک سوم از وقت خود را در محیط کار می گذرانند. مدت طولانی از این زمان در وضعیت نشسته و بدون تحرک است. این بی تحرکی با عوارضی مانند خستگی، سفتی عضلات و مشکلات جسمانی دیگر همراه می باشد که این عوارض از میزان کارایی و بهره وری کارمندان می کاهد. در این مقاله از  سعی شده است که مجموعه ای از حرکات کششی و حرکتی ساده که به عنوان ورزش در محل کار به راحتی انجام می شود را به کارمندان عزیز آموزش دهیم.

پشت میز نشینی در محل کار بخشی از زندگی ما را به خود اختصاص داده است و تفاوت چندانی ندارد که شما کارمند باشید یا یک پزشک منخصص. به هرترتیب ناچارید هر روز بخش قابل توجهی از زمان خود را در وضعیت نشسته سپری کنید و این در شرایطی است که معمولا اصول صحیح نشستن روی صندلی نیز رعایت نمی شود.

برای آشنایی بیشتر با عضلات بدن مقاله روبرو را مطالعه کنید

معرفی تمام عضلات بدن در بدنسازی

تمرینات حرکتی، تحرک مفاصل را بهبود می بخشد و باعث افزایش جریان خون برای کار عضلات شده و بدن را برای فعالیت سازنده آماده می کند. تمرینات کششی نیز باعث استراحت عضلانی، افزایش دامنه حرکتی مفاصل و تمرکز اعصاب شده و خطر آسیب و درد عضلانی را کاهش می دهد

حرکات کششی مخصوص کارمندان


قبل از انجام این تمرینات ورزشی کششی، توجه به نکات زیر ضروری است:

هر حرکت ورزشی (کششی) 1 تا 2 بار تکرار شود.

هر حرکت ورزشی ( کششی ) را به مدت 10 ثانیه ادامه دهید.

انجام این حرکات ورزشی سبب کاهش تنش یا انقباض های عضلانی در آن ناحیه می گردد.

در مورد سرد کردن بدن و حرکات کششی در مقاله روبرو بیشتر بخوانید

سرد کردن بدن بعد از ورزش

1. ورزش گردن در محل کار :

ابتدا سر را صاف نگه دارید، سپس سر را آهسته به سمت راست خم کرده، و پس از مدتی سر را به وضعیت اول برگردانده و سپس به سمت چپ خم کنید. مراقب باشید که از وارد کردن فشار بیشتر به یک سمت از گردن خودداری کنید.

حرکت بعدی ورزش گردن، ابتدا چانه را به سمت پایین نگه داشته و سر را به سمت جلو خم نمایید. پس از مدتی سر را به وضعیت اول برگردانید. یک یا هر دو دست خود را پشت سربگذارید و سر را به آرامی به سمت عقب خم کنید. پس از مدتی سر را به وضعیت اول برگردانید. مراقب باشید تا سریع گردن خود را به عقب خم نکنید زیرا باعث آسیب به مهره های گردن می شود.

حرکات اصلاحی را در شماره بعد تقدیم می کنیم

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۰:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید