اخبار

دلیل بدن درد بعد از ورزش/نرمش فراموش نشود

دلیل بدن درد بعد از ورزش/نرمش فراموش نشود
در شرایطی که درد بدن بعد از ورزش یکی از مشکلات علاقه مندان به ورزش محوسب می شود، دکتر احمد باقری مقدم رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان و متخصص طب ورزش در این خصوص توضیحاتی را به این شرح ارائه کرد.

یکی از مهم‌ترین علت های درد قسمت‌های مختلف بدن از جمله پاها بعد از ورزش این است که افراد قبل از ورزش بدنشان را گرم نمی‌کنند، یعنی نرمش‌های کششی لازم را انجام نمی‌دهند و یکباره ورزش کردن را شروع می‌کنندودر پایان ورزش حرکات سرد کردن را انجام نمی دهند.

-قبل از انجام هر ورزشی حدود ۶-۵ دقیقه بدنتان را گرم کنید تا به‌تدریج آماده ورزش شود. گرم کردن می‌تواند شامل کمی پیاده‌روی سبک و انجام حرکات کششی باشد.

-بعد از گرم‌کردن، ورزش اصلی را شروع کنید و در انتها دوباره چند دقیقه پیاده‌روی سبک و حرکت کششی داشته باشید تا بدن سرد شود و به حالت اول بازگردد.

-سعی کنید همیشه ورزش را از حرکات کم و سبک شروع کنید و به‌تدریج به حرکت و شدت آن در روزهای بعد بیفزایید.

-وقتی فردی در همان جلسه اول بدون آمادگی قبلی یک ورزش سخت را شروع کند، قطعا دچار بدن‌درد خواهد شد.

۱۵ مهر ۱۳۹۶ ۰۸:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید