اخبار

با چند حرکت ساده از گردن درد و افتادگی شانه ها جلوگیری کنیم

با چند حرکت ساده از گردن درد و افتادگی شانه ها جلوگیری کنیم
با توجه به اینکه مطالب فوق که با کمک متخصصین فیزیوتراپی و پزشکان فدراسیون پزشکی ورزشی خاص مشاغل کارگری تهیه می شود مورد استقبال بسیاری از کارگران و حتی مدیران و همکاران اداری واقع شده است سعی می کنیم روزانه دوسه مورد آموزشی و اصلاحی را بازگو کنیم

حرکات اصلاحی در هر حالتی(ایستاده یا نشسته) می تواند جلو عوارض بیشماری را بگیرد. مثلا روزانه با چند بار حرکات کششی گردن ؛ کمر ؛ و شانه ها از گردن درد و حتی سردردهای طولانی خیلی راحت می توان جلوگیری کرد.

به گزارش روابط عمومی اداه کل امور ورزشی ؛ با توجه به اینکه مطالب فوق که با کمک متخصصین فیزیوتراپی و پزشکان فدراسیون پزشکی ورزشی خاص مشاغل کارگری تهیه می شود مورد استقبال بسیاری از کارگران و حتی مدیران و همکاران اداری واقع شده است سعی می کنیم روزانه دوسه مورد آموزشی و اصلاحی را بازگو کنیم و با کمک همین برنامه کم کم از طریق سایت و فضای مجازی در ساعتی معین حتی حرکات اصلاحی را به صورت فیلمی کوتاه برای عزیزان آموزش خواهیم داد.

نوع نگه داشتن سر و گردن هنگام کار یدی یا کار با کامپیوتر و دستگاههای مجهز و پیشرفته و حرکات اصلاحی که می تواند از کج گردنی و دردهای مزمنی مثل آرتورز جلوگیری کند بسیار حائز اهمیت است که این قسمت را به آن اختصاص داده ایم.

حتما پس از مطالعه به تصاویر هم نگاه کنید.

عارضه سر به جلو بیماریی است که ناشی از داشتن عادات نامناسب در نحوه نشستن و ایستادن برای مدتی طولانی است

ستون فقرات در ناحیه گردن به سمت جلو تحدب دارد. چنانچه این انحنا بیش از حد طبیعی آن باشد به آن عارضه سربه جلو می گویند. دراین ناهنجاری مرکز ثقل سر جلوتر از خط شاقولی قرارمی گیرد و به دلیل افزایش نیروی گشتاور روی ستون فقرات فشار زیادی به مفاصل گردن وارد می شود.




عارضه سر به جلو بیماریی است که ناشی از داشتن عادات نامناسب در نحوه نشستن و ایستادن برای مدتی طولانی است. خم شدن گردن یا قوز گردن ممکن است در هر وضعیتی(ایستاده یا خوابیده) پیش آید، اما معمولا در طول نشستن (پشت رایانه، تماشای تلویزیون یا رانندگی کردن) بوجود می آید.

تشخیص ناهنجاری


با استفاده از خط شاقولی درنمای جانبی می توان این ناهنجاری را تشخیص داد. در این حالت بعد از اینکه خـط شاقولی از نقاط شاخص عبور کرد از لاله گوش عبور نخواهد کرد. مرکز ثقل سرجلو تر از خط شاقولی است.


علل ناهنجاری


فلج عضلات قدام گردن، بجز عضله جناغی و چنبری

عادات اشتباه در راه رفتن و نشستن

ضعف بینایی

کیفوز پشتی

ضعف عضلات خلفی گردن

عوارض ناهنجاری


درد

ظاهر ناخوشایند سر و گردن

کوتاهی قد

فشار زیاد روی اعصاب گردنی

فشار زیاد روی مهره های گردنی

افتادگی شانه ها

عدم تعادل در قدرت عضلات ناحیه گردن و کمربند شانه ای

حرکات اصلاحی

روی صندلی بنشینید مربی یک دست را روی چانه و دست دیگر را پشت سر شما قرار می دهد، درایـن حالت ناهنجاری سر به جلو با حرکت دادن چانه به سمت پائین و حرکت دادن کـل مجموعـه بـه سـمت عقـب اصلاح می شود.

به پشت خوابیده و سر و گردن خود را  به شکل صحیح به سمت جلو خم کنید، به نـوک انگشتان پای خود نگاه کنید، این کار به تقویت عضلات ضعیف قدام گردنی کمک کنید.

۱۵ مهر ۱۳۹۶ ۱۳:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید